Здравейте Алфисти,
имам казус с майстор, който изглежда недобросъвестен и имам нужда от вашите познания.
Казуса: Имам Алфа 156, 1.8, 1997г., Бензин. Волана беше станал твърд и маслото му течеше отнякъде. Закарах колата на майстор, препоръчан от познат, майстора свали рейката и каза, че проблема е помпата, която я захранва, както и един маркуч. Платих си за смяна на горепосочената помпа и маркуч и след няколко дни (вчера) взех любимата си Алфа. Отворих предния капак, всичко изглеждаше нормално (не се сетих тогава да проверя казанчето за масло за волана). При шофиране волана беше отново мек, както трябва да бъде.
Същия ден (4 часа след като я взех от ремонта) имах задачки из София и ги съчетах с първия "тест драйф" . След не повече от 30 км. шофиране, волана на колата отново натежа. Щом го усетих, отбих, отворих предния капак и проверих казанчето за масло на волана - беше празно, а двигателя и около казанчето бяха покрити със следи от масло. При тази гледка, след свеж ремонт, нещо ми се преобърна в стомаха и веднага се отправих към най-близката бензиностанция, за да намеря масло за рейката. Уви, изминах около 500 метра, когато чух прокънтяване на метал по асфалта - отбих отново, отварих предния капак - изненада, имаше пламък в ляво от двигателя, където се намира спомагателния ремък [между точки 1,2,3 на схемата] (ремъка, който върти алтернатора). Веднага изгасих огъня. Една от ролките въртящи ремъка беше паднала, малко зад колата, а ремъка намерих на 50 тина метра по-назад, под колата [на схемата 1.](пак повтарям не става дума за ангренажния ремък, а за спомагателния).
Естествено днес направих рекламация на "майстора", лошо впечатление ми направи, че веднага опита да си измие ръцете, с думите, че когато е сменял помпата изобщо не е пипал споменатия ремък или ролки. Понеже нямам тези теоритични познания, върнах колата за рекламация, с довода, че дори да не е пипал другаде освен помпата, казанчето за масло на кормилото е празно. А и не ми се струва нормално след ремонт, колата да започне да се разпада........

1. Падналата ролка.
2. Ролка, която е с лек нагар.
3. Ремъка, който падна.
Въпросът ми е: Възможно ли е да се смени помпата на кормиланата уредба (на рейката), без по никакъв начин да се закача спомагателния ремък и ролките му?
Според познати, които, обаче не карат Алфа Ромео, не е възможно, за това ми е нужно вашето мнение.
Предварително благодаря.
имам казус с майстор, който изглежда недобросъвестен и имам нужда от вашите познания.
Казуса: Имам Алфа 156, 1.8, 1997г., Бензин. Волана беше станал твърд и маслото му течеше отнякъде. Закарах колата на майстор, препоръчан от познат, майстора свали рейката и каза, че проблема е помпата, която я захранва, както и един маркуч. Платих си за смяна на горепосочената помпа и маркуч и след няколко дни (вчера) взех любимата си Алфа. Отворих предния капак, всичко изглеждаше нормално (не се сетих тогава да проверя казанчето за масло за волана). При шофиране волана беше отново мек, както трябва да бъде.
Същия ден (4 часа след като я взех от ремонта) имах задачки из София и ги съчетах с първия "тест драйф" . След не повече от 30 км. шофиране, волана на колата отново натежа. Щом го усетих, отбих, отворих предния капак и проверих казанчето за масло на волана - беше празно, а двигателя и около казанчето бяха покрити със следи от масло. При тази гледка, след свеж ремонт, нещо ми се преобърна в стомаха и веднага се отправих към най-близката бензиностанция, за да намеря масло за рейката. Уви, изминах около 500 метра, когато чух прокънтяване на метал по асфалта - отбих отново, отварих предния капак - изненада, имаше пламък в ляво от двигателя, където се намира спомагателния ремък [между точки 1,2,3 на схемата] (ремъка, който върти алтернатора). Веднага изгасих огъня. Една от ролките въртящи ремъка беше паднала, малко зад колата, а ремъка намерих на 50 тина метра по-назад, под колата [на схемата 1.](пак повтарям не става дума за ангренажния ремък, а за спомагателния).
Естествено днес направих рекламация на "майстора", лошо впечатление ми направи, че веднага опита да си измие ръцете, с думите, че когато е сменял помпата изобщо не е пипал споменатия ремък или ролки. Понеже нямам тези теоритични познания, върнах колата за рекламация, с довода, че дори да не е пипал другаде освен помпата, казанчето за масло на кормилото е празно. А и не ми се струва нормално след ремонт, колата да започне да се разпада........

1. Падналата ролка.
2. Ролка, която е с лек нагар.
3. Ремъка, който падна.
Въпросът ми е: Възможно ли е да се смени помпата на кормиланата уредба (на рейката), без по никакъв начин да се закача спомагателния ремък и ролките му?
Според познати, които, обаче не карат Алфа Ромео, не е възможно, за това ми е нужно вашето мнение.
Предварително благодаря.
Comment